
Kód na účtence se může zdát jako drobný detail, ale pro některé z nás se stává klíčem k nečekaným výhrám či okamžitým slevám. V době, kdy tržby v maloobchodě opět rostou a nákupní řetězce výrazně inovují své akce, stojí za to ověřit, co nám nákupní doklady skutečně nabízejí. Možná právě na vaší účtence čeká unikátní možnost, o které většina zákazníků ani netuší.
Popularita věrnostních aplikací
Většina velkých obchodních řetězců u nás sází na věrnostní aplikace – například Lidl Plus umožňuje přístup ke slevám díky registraci v aplikaci přímo v mobilu. Tyto programy se staly běžnou součástí nákupů, avšak nevýhoda je zřejmá: komu moderní technologie zůstávají cizí, ten na tyto výhody často nedosáhne. Mnozí to považují za nespravedlivé rozdělení a netají se kritikou.
Proč se sbírání účtenek může vyplatit
Za každým nákupem se skrývá nejen sleva či bod do programu, ale i možnost najít na účtence speciální kód k účasti v soutěžích. Obchodní řetězce využívají informace z účtenek – hlavně pokud je zákazník propojen přes věrnostní aplikaci – aby mohly přesněji cílit nabídky i slevy. Statistiky ukazují, že právě personalizace táhne roční nárůst tržeb o 4,4 % v roce 2024. To ale nejsou jen čísla – reálně to znamená víc příležitostí pro zákazníky, jak se zapojit do zajímavých akcí.
Výhry, kterých si všimnou jen pečliví sběratelé
Nezůstávejte jen u rutinního házení účtenek do koše. Při nákupech v Lidlu a Penny občas obsahuje pokladní doklad unikátní soutěžní kód. Stačí pečlivost a trocha štěstí: v minulých kampaních šlo vyhrát třeba iPad, splátku hypotéky nebo poukaz na plastickou operaci. Podobné soutěže motivují k větším nákupům a zvyšují zájem o účtenky jako možný los do hry.
Sbírat účtenky se může vyplatit víc, než si většina lidí myslí – často skrývají šanci na neobvyklou výhru.
Velká čísla: přehled tržeb hlavních řetězců
Obraty největších řetězců v roce 2023
Obchodní řetězec | Obrat (mld. Kč) | Meziroční změna |
---|---|---|
Kaufland | 77,41 | +6,2 % |
Albert | 73,05 | +7,3 % |
Penny | 55,80 | +13,7 % |
Tesco | 44,79 | -4,2 % |
Billa | 35,29 | +4,1 % |
Tyto řetězce nejen že ročně navyšují svůj obrat – například Penny zaznamenalo skokový nárůst o 13,7 % – ale zároveň investují do marketingových soutěží a benefitů pro věrné zákazníky. Čím silnější konkurence, tím hodnotnější jsou ceny a akce.
Různorodost soutěží napříč trhem
Naprostá většina supermarketů má své soutěže spojené s aplikacemi nebo kódy na účtence. V Tesku například běží soutěž 15 let s Tesco Clubcard, kde lze získat iPhone 16 Pro, elektrickou koloběžku či data od operátora. Další řetězce jako Kaufland nabízí programy typu Kouzelné chaloupky, kde při častějších nákupech nad předepsanou částku roste šance na luxusní pobyty či jiné hodnotné výhry.
Jak se do soutěží správně zapojit
- Ponechte si účtenku Nevyhazujte pokladní doklad ihned po nákupu – často skrývá důležitý soutěžní kód.
- Sledujte podmínky na webu Každý řetězec má přesně určená pravidla, kdy a jak kód zadat na jejich stránkách nebo v aplikaci.
- Soutěžní částka Některé akce platí při nákupu nad určitou hodnotu – například nad 100 Kč nebo 700 Kč, podle aktuální kampaně řetězce.
- Kontrolujte výhry Nezapomeňte ověřovat, zda jste skutečně nevyhráli! Výhry bývají rozdělené do několika úrovní dle hodnoty nákupu a štěstí.
Osobní pohled na účtenkové výzvy
Sám jsem několikrát narazil na situaci, kdy účtenka odložena bokem znamenala promarněnou příležitost. Malý kousek papíru, a přitom skýtá možnost vyhrát něco navíc – právě v tom je pro mě kouzlo těchto akcí. V rychlosti nákupu si to málokdo uvědomí. A dokáže zpříjemnit běžný den či nakupování nečekaným zážitkem.
Bodový závěr: využijte každou příležitost
Každá účtenka s kódem je nejen dokladem o nákupu, ale i šancí na výhru nebo slevu na další nákup. Díky rostoucí konkurenci a inovacím v věrnostních programech se vyplatí je sledovat a zapojit se do aktuálních soutěží. Pravidelná kontrola účtenek a čtení detailů na nich může znamenat, že už nepropásnete žádnou příležitost pro lepší ceny nebo odměny při dalším nákupu.
- Opravdu je možné vyhrát větší výhru přes kód na účtence? Ano, pokud splníte podmínky konkrétní soutěže a váš kód je výherní, můžete získat třeba iPhone, pobyt nebo finanční poukaz. Každý řetězec má ale jiné ceny i pravidla.
- Přijdou mi výhry automaticky nebo je musím někde nárokovat? Většinou je nutné kód registrace zadat online nebo v aplikaci. Pokud vyhrajete, kontaktuje vás organizátor podle údajů zadaných při registraci.
- Co když nemám chytrý telefon – mám šanci v soutěži? Některé soutěže vyžadují aplikaci, jiné postačí zaregistrovat kód na webu daného řetězce. Šanci mají i ti, kteří nepoužívají mobilní aplikace.
- Stojí za to schovávat každou účtenku? Pokud často nakupujete v řetězcích s běžícími soutěžemi, rozhodně se vyplatí si účtenky několik dní ponechat a zkontrolovat kódy.
Komentáře